Kvällsmys




15 minus ute och jag fryser! I vanlig ordning promenerade jag hem från jobbet idag (ca 40 min) och sitter nu här med yllekofta och torgvantar och börjar återfå värmen. Till min hjälp har jag varm choklad och nybakat bröd, med mycket smör och ost. Jag älskar mycket smör på mackan. Kanske inte så nyttigt, men jag är ju nyttig annars och vintertid behöver man ju lite extra fett, eller hur.

Varm choklad påminner så mycket om helgerna och loven när jag var liten. Då gjorde vi ofta varm choklad på morgonen. Blandar kakao, socker och grädde i muggen och blandar till en härlig gegga innan man häller på varm mjölk. Det får gärna vara mycket gegga, sisådär halva muggen, för man måste ju provsmaka. Ibland kunde jag göra en halv mugg av bara gegga och äta upp allt innan jag hann hälla på mjölken. Och det kan jag ju göra nu också :-)

Får nog bli en macka till, det var så gott. Ska sitta uppe ett tag till och göra klart mitt bildspel från Afrika. Det svåra är att hitta passande musik till, vilket är det jag har kvar.


Football with the kids!
(Jag var den som halkade i vatten-/lerpölen ni ser i bakgrunden. Det var hemskt kul tyckte alla andra, och jag också faktiskt!)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag gör oxå din varma choklad ofta, den är så god. Tänk vad vi gjorde den mycket när vi var små. Mest är det ju dock geggan man vill åt :-)! Tack för det finfina julkortet! Kram

2010-12-22 @ 08:55:22
Postat av: Viktoria

Tack själv för julkortet! Själklart är det geggan man vill åt, inte helt nödvändigt att ha varm mjölk över huvud taget :-)



Kul att du tittade in hit!

2010-12-22 @ 17:39:35
URL: http://nevertoolate.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0