African tea

Har börjat sortera bilder från Afrika, så det ska snart dyka upp lite om resan här. Så länge får ni hålla till godo med ett recept på African tea. Första gången jag gjorde det idag, men det är så enkelt!

Grunden är en del vatten och en del mjölk. Sedan kan man krydda lite som man vill. Det klassiska är ingefäran. Idag tog jag ingefäran och delade i små bitar och la i mjölk-vatten-blandingen. Sedan låter man det hela koka upp och vaktar så inte mjölken kokar över. Slängde med några kardemummakärnor också. Sedan fick det stå lite grann på svag värme och småputtra. Tillslut la jag även ner lite rött te ("Kalahari" med citrongräs) och så fick det dra någon minut.

Klart!





Jag pimpade även mitt te med lite rwandesisk honung!
Verkligen supernice kalla vinterkvällar som denna. Dessutom sägs ju ingefära vara bra så här i förkylningstider!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0