Gissa vad!




Rutten fisk? Ett bortglömt akvarium? Eller kanske rentav en konserverad aphjärna?

Nej bättre upp - min nystartade vildjäst!

Verkar som att fler på jobbet blivit inspirerade av brödbak. Idag låg det t. ex lite papper i skrivaren samt vid kopiatorn som skvallrade att någon skrivit ut recept på surdegsgrund samt vildjäst. Då insåg jag att jag måste starta en vildjäst jag med. Så nu är det gjort! 

Här står den ovanför elementet tillsammans med mina fina orkidéer (och mina mindre fina pelargoner).


Ser bättre ut på håll eller hur...

Först tänkte jag använda Jan Hedhs recept från boken "Bröd", men efter att ha läst Martins inlägg om ämnet, samt kommentarerna på bloggen, använde jag hans recept med aprikoser istället. Hade dock bara 100 g osvavlade aprikoser hemma, så jag utgick ifrån det. Lovar att uppdatera hur detta går. Ska bli riktigt spännande!

Fortsättning följer här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0