Nya pass och god lunch


Har en sån där härlig ledig måndag idag :-)

Har deltagit i min första bloggtävling också. Hoppas på att vinna en bra sportBH från Anna som har en inspirerande blogg för oss som tycker om träning. Bloggen är extra inspirerande just nu då hon också är gravid. Ibland är det lite svårt att veta vad man ska göra och inte. Just nu känns ju det mesta bra så jag kör på. Är ju inte så stor än. Undviker dock raka sit-ups, mycket hopp samt övningar där man ligger på magen . Vill ju inte ha en mosad bebis :-)


Lite tips och råd har jag även fått från denna boken.

Idag var det dags att prova ytterligare ett pass på gymmet, bodypump. En nyhet för mitt nya gym, dock ingen nyhet för mig. Äntligen! Har saknat mina skivstångspass från Friskis. Ett lite annorlunda upplägg här. Lite fler repetitioner än Friskis har. Tycker ändå Friskis pass (beroende på instruktör) är roligare. De har fler funktionella övningar där man blandar olika muskelgrupper. Kan vara lite tjatigt med så många repetitioner ibland, men musklerna fick ialla fall en ordentlig genomkörare. En glad och peppande ledare gör ju sitt också!

Betyg: VG

Efter passet blev det en tidig lunch. Pannkakor med kesella+turkisk yoghurt samt fruktsallad toppad med lite valnötter!


I pannkakorna har jag dinkel- och grahamsmjöl samt krossade linfrön och så kryddade jag med kanel och kardemumma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0