Föräldraledig!!


Ja, idag var sista dagen på VÄLDIGT länge som jag var på jobbet och jobbade för NU är jag MAMMALEDIG! Bebisen får dock gärna vänta en vecka eller så. Så skönt att verkligen vara ledig. Nu ska jag försöka vara hemma och ladda och ta det lugnt. Har dock redan en massa projekt som snurrar i huvudet... :-)



Vi var på ytterligare ett ultraljud idag. Tillväxtkurvan på SF-måttet hade planat ut lite så vår barnmorska tyckte att vi skulle göra ett extra ultraljud. De mätte skallen, lårbenet och buken samt tittade på hjärtat och navelsträngen. Allt ser så bra och normalt ut. 3099 g väger han/hon och en massa hår på huvudet fanns det också! Så nu kallar jag lilleman för Afro istället :-)

En av mina kollegor fick också göra ett extra ultraljud i v. 38 av samma anledning som jag. Sedan födde hon två dagar efter... Jag hoppas dock att vår lilla väntar lite. Mannen åkte precis till Lule igen och kommer hem först på torsdag kväll, så åtminstonde några dagar till ska jag se till att knipa! Men bebisen lägger på sig ca 200 g/vecka nu så för att inte föda en alltför stor människa hoppas jag att vi inte går över tiden alltför mycket!


Bild från första ultraljudet i början av vecka 20. (Vi frågade inte efter några bilder den här gången).


Kommentarer
Postat av: Stina

Grattis till ledigheten! :-) Varmt lycka till med att ta det lugnt, hihi ;-)) Härligt att allt såg bra ut på UL! Glad med er! Och kul med håret =D (en annan fick inte hår förrän 2-årsåldern =P)

Jag håller tummarna att Afro tittar ut alldeles i rättan tid. Kram!

2011-08-23 @ 21:59:14
Postat av: Hanna

Skönt med ledighet! Planera bara inte att du ska hinna med massor, då kommer den lilla rackaren säkert att kika ut just när du har något planerat ;) Vi blev utan julbak ifjol ;P Gör lösa planer och luras, "om jag inte har något annat för mig så ska jag baka på måndag" etc :P



Skönt att allt såg bra ut på UL, och tänk att datumet noch den lilla personen ni längtat så efter snart är här! :)



Sv: Ja just, jag minns att du skrev det i en kommentar när du just hittat mig :)

2011-08-24 @ 17:10:44
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Hej bebisen!

2011-08-30 @ 11:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0