Blåslagen och skakis

Provade ett Box-pass på nya gymet igår. Fortfarande skakis i armarna!

Box-pass är bra. Det blir en genomkörare för hela kroppen samt kondition. Dessutom får man kontakt med andra om man som jag går dit själv eftersom man arbetar i par.

En hel del skillnad från Friskis Box-pass. Återigen var det hopprepsuppvärmning samt lite rörlighet. Helt OK. Själva passet var endast Box-övningar till skillnad från Friskis där man blandar in lite armhävningar och övrig styrka också. Mest bara stå och mata olika slag och sparkar. Saknade Friskis kombinationer och olika parövningar. Tydligen är instruktören boxare och det speglade sig i passet.

Jag reagerade på att det inte var några instruktioner alls. Här var det mest fokus på snabbhet och styrka. På Friskis kan det nästan bli lite för mycket instruktioner för mig som är van, men jag tänker på skaderisken om man gör på fel sätt. Känns tryggt om instruktören går runt och kollar lite och rättar där man gör fel. Som tur var har jag varit på många Box-pass och känner övningarna väl. 

Man blev ordentligt svettig och trött iallafall och idag har träningsvärken slagit in! Lite blåmärken också. Inte så konstigt eftersom jag får blåmärken så fort någon rör vid mig. That´s me.



Betyg VG- (inte lika roligt som Friskis, men bra träning)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0