Forma kroppen


Idag har jag varit ledig och kunde därför prova ytterligare ett pass på nya gymmet, "Forma Kroppen". Påminner om ett skivstångspass. Lite mer tid till golvstyrka och hantlar än ett skivstångspass på Friskis. Och en hel del nya övningar!

Återigen var det inte så mycket tid till uppvärmning. Men några minuter på step-brädan känns ändå rätt OK. Passet börjar med de stora muskelgrupperna ben och rygg. Alltid svårt att veta hur mycket man ska lasta på när det är ett nytt pass. Men jag lastade på som vanligt Friskispass. Blev lite orolig eftersom de andra hade knappt hälften. Men det gick bra!

Passet avslutades med en rejäl stretch på ca 15 min. Jag älskar att stretcha, men föredrar att passet är lite längre och att stretcha själv efteråt.

Det här passet var roligt. Man körde igenom hela kroppen, speciellt magen fick sig en ordentlig genomkörare! Kan vara bra att komplettera med 20 min på cykel eller löpbandet för att få lite kondition.

Betyg: MVG-

Uppladdningen inför träningen gick till så här:
'
En halvtimmes förmiddagsvila :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0