Må Bättre!



http://www.karate.com/article/view/boxing-workouts
bild hämtad härifrån

Efter en kort men lite kaosartad arbetsdag (pga nytt datasystem) var det dags för mitt första gruppträningspass på nya gymmet, Må Bättre. Hade kollat in schemat och såg verkligen fram emot ett Box-pass. Men det visade sig att jag trott att det var tisdag idag och därmed fanns inget Box-pass... Men väl ett cirkelträningspass och det är ju lika kul det!

Det första som slår mig är att passets deltagare till största delen består av sådana där riktiga gym-killar ni vet... Inte som Friskis där majoriteten faktiskt är tjejer på de flesta passen. Men jag blev inte så orolig, jag är ju i bra form, så jag ska nog kunna köra lika hårt som dem! Och det gick ju bra :-)

Den andra stora skillnaden från Friskis är att det typ inte var någon uppvärming. (Om man inte räknar med första varvet då som skilde sig lite grann från de 2 resterande varven). Friskis pass börjar ju alltid med typ 10-15 min uppvärming. Här var det någon minuts hopprepshoppning. Ingen typ av stretch eller så alls! På ett sätt bra då det blir mer tid till effektiv träning. Bara man vet om det så kan man ju värma upp själv innan passet. Jag hann i alla fall stretcha lite medan instruktören gick igenom de olika stationerna. Återstår att se hur de andra passen är upplagda.

Passet var jättekul och jättejobbigt. Faktiskt roligare än de cirkelfys-passen jag varit på på Friskis. Lite mer intesivt här. I like. Dessutom hade de en station där man fick slå på en sån där stor sandsäck som hänger ner från taket. Det har jag alltid velat göra! Härligt att få ur sig alla spänningar.

Betyg: VG+



Kvällsmat blev halvtinade bär med fil, cocosflingor och pumpafrön, samt en rödbetsfralla!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan, ja denna fråga skickas till lite olika bloggar :)



Jag undrar om du har sätt både Sex and the city & vänner och isf vilken tycker du är bäst?

svara i min this or that fråga om du har lust, vore kul att se hur folk resonerar! :)



http://robinhoods.se/2011/february/this-or-that-satc-vs-friends.html#comment

2011-02-12 @ 14:38:19
URL: http://robinhoods.se
Postat av: Malin Bolund

Vad spännande din blogg verkar. kommer med all säkerhet att läsa igen! (: Hoppas du har en kul vardag (:

2011-02-23 @ 15:39:22
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0