Minisemester

Egentligen bara "vanlig" helg, men känns ändå som vi har varit på semester! I fredags åkte vi ner till västkusten för att tillbringa helgen med familjen. Ett barndop på lördagen och bara umgåtts med närmsta familjen hela helgen. Så skönt med lite miljöombyte och få bli ompysslad av föräldrar och syskon! Vi har bara tagit det lugnt, ätit gott och myst med barnen.


Mycket av tiden tillbringades på golvet eller i soffan.

Vi väljer nästan alltid att flyga ner. Vet att det ur miljösynpunkt kanske är bättre att ta tåget, men bor man en kvart från Bromma flygplats och blir hämtad på Landvetter av familjen som bor 20-30 minuter därifrån och dessutom får biljetter för 399 kr, så ser jag inte många anledningar till att ta SJ. Tåget kostar oftast betydligt mer, tar längre tid, och man vet aldrig när man kommer fram. Särskilt när man bara åker så här över helgen vill man inte slösa tid på själva resan utan få så mycket tid med familjen som möjligt.



Min mamma är en riktig bullmamma! Jag har många härliga minnen från när vi var små och det ofta doftade nybakt när man kom hem. Både bullar och bröd. Samma scen mötte mig i fredags kväll när jag kom hem. Nybakad bullar och färdiglagad mat! Härligt! Jag hoppas föra den traditionen vidare.

 
Maten hade dock pappa gjort denna gången!



Kommentarer
Postat av: Marita Eriksson

Baktraditionen har du redan fört vidare. Härligt att man har satt spår.

2011-03-03 @ 13:37:40
URL: http://nevertoolate

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0