Pärmpiff

Slänger in ett litet pysseltips så här mitt på fredagen. Superenkelt sätt att piffa till tråkiga pärmar. Jag tog min receptpärm som står synlig i köket och piffade till.

Klipp ut en lämplig storlek av ett snyggt tyg. (Jag hade gardintyg kvar som jag använde). Sedan fäster man det på pärmen med Karlsons klister. Eftersom jag har min pärm i köket klädde jag den i ett ytterligare lager med självhäftande plastfilm- sån där som man har när man klär om sina skolböcker ni vet. Voilá du har nu en betydligt snyggare pärm!


Plasten jag använde fäste inte så jättebra så det blev lite bubblor. Försök hitta någon med extra bra klister. Jag använde sån där vanlig man köper i bokhandeln. Finns säkert lite bättre.


Kommentarer
Postat av: Marita Eriksson

Härligt avslappningsläge. Det ska jag ta efter.

2011-01-31 @ 13:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0