Administration

Nu har jag skickat iväg ansökan om föräldraledighet. 24 Augusti till 20 februari 2012! (4 veckor semester i juli innan dess). Ska bli sååå skönt att bara få vara hemma!

Har förstått att mammaledighet inte direkt är någon ledighet, men ska bli så skönt att bara få ha fokus på hemmet och familjen ett tag. 

Skulle önska att vi hade hus och trädgård också, men det finns endast i våra drömmar för tillfället. Varit inne på Försäkringskassans hemsida och kollat hur mycket jag får ut. Vill ju gärna spara lite mammadagar och ta runt 5 dagar i veckan, kanske 4. Ja, då blir det inte så mycket pengar i fickan. Hjärtat går iof in och betalar 10 % av lönen också så det blir lite mer ialla fall.

Jag är glad att jag har en man som tjänar pengar också. Hur gör de kvinnor och män som är ensamstående? Måste vara jättetufft att få det att gå ihop. Särskilt om man bor i dyra Sthlm... I Borås kan vi få ett stort fint hus i ett bra område för samma summa som vi köpte vår 3:a här i Solna. Men vad ska man göra? Man kan ju inte flytta till en småstad bara för att det är billigare. Vi trivs ju faktiskt jättebra här. Men är man själv uppvuxen i hus och har fått springa fritt ute som barn så vill man gärna att ens egna barn ska få uppleva det också.



Det är en hel djungel det här. Hur många dagar man ska ta ut? Hur många dagar man ska spara? Hur många dagar ska mannen ta? Jämställdhetsbonus? M.m


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0