Cykel-shopping-tur med mannen


Cykeltur med stopp för shopping. Eller rättare sagt spaning. Barnvagn och ny säng stod på schemat. Första anhalt var Babyland i Bromma. Jättetrevlig personal som verkligen gav oss tid och massa nya tankar vad man ska tänka på. Han rekomendera t.o.m att vi skulle gå till andra butiker också för att skaffa oss olika utlåtande innan vi bestämde oss. Sådana försäljare gillar jag!



Vi tittade främst på Teutonia Spirit S3, Teutonia BeYou och en Emmaljunga City Cross. Alla är vändbara och man kan justera handtaget bra. Teutonia vi kollade på har svängbara framhjul vilket gör de väldigt lätt att köra med i svängar. Däremot kan 3 hjul vara opraktiskt i storstad när man åker rulltrappa, ska in på bussar, trottoarkanter etc. BeYou är ju då ett alternativ, men jag är osäker hur den funkar med de små hjulen när det är snö. Ska ju trots allt föda på hösten och då blir det snart vinter och snö. Och jag vill inte bli sittandes hemma bara för att det känns jobbigt att gå ut och gå!


Teutonia Spirit S3


Teutonia BeYou

Emmaljungan var helt klart stabilare och det gick ändå rätt lätt i svängar. Den var inte så tung. Vi kommer köpa en vagn med mjuklift. Vi bor ju 3 trappor upp utan hiss så en mjuklift är lättast att bära. Några mammor, eller pappor som läser bloggen som har några tips?


Emmaljunga City Cross

De andra stoppen gjorde vi på Sängjätten i Bromma och Kungsängen i Sundbyberg. Sängjätten hade ett bra erbjudande på en Tempursäng. Kungsängen hade inget jag gillade.

Någon som provat Tempur? Jag gillar lite fastare sängar, medan mannen vill ha mjukt. Han får ont i ryggen av vår nuvarande säng. Då tänkte jag att Tempur var ett bra alternativ. Den är ju rätt fast samtidigt som den ska ge optimalt stöd till kroppen.

Kommentarer
Postat av: Jennie

God Morgon!

Är det första barnet? Måste kännas kul att köpa massa fina saker till bebisen? :)



Ang. ditt förra inlägg om färdigrätten där... asså jag måste säga att jag verkligen tycker att de där är vidriga och oätliga! Iaf enligt min smak, hehe. Nämen ok, den där får plus för att det inte innehöll några tillsatser och e-ämnen och såndär skit för allt sånt undviker jag så långt ögat når! Jag gillar inte direkt att laga mat och jag bor ju själv också så det är inte så kul att stå å laga till sej själv heller och när man har 2 jobb och sånt finns inte alltid orken eller lusten heller. Men jag är ändå noga med va jag stoppar i mej för att jag ska kunna må så bra det bara går, det jag vet att jag mår bra av att äta och sånt som smakar gott så att jag njuter av varje tugga! Annars kan det lika gärna kvitta liksom!

iaf, så tänkte jag en gång att jag skulle iaf ge de där frysta rätterna en chans och testa. STOR BESVIKELSE!!! De är aldrig i den proportion som jag vill ha det, oftast också för liten portion för att jag ska bli mätt, för lite protein (ofta torrt och segt också) och en sås med massa kemikalier i, pasta som är för hård eller klibbig (skabbig)och ex. såndär färdig Lasagne...asså köttfärsen i de..! 2 % köttfärss och resten nån utspädd tomatsås liksom..!? Nej nej, usch! Då betalar jag tom hellre det tredubbla i pris för en riktig god hemlagad lasagne!



* Jag jobbar på Worldclass gym!

2011-06-29 @ 07:14:30
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Hanna

Tack så mycket för din kommentar, alltid lika kul när man kan hitta till nya bloggar :) Och grattis till bebisen, sommaren kommer nog gå fort och sedan är er lilla här hos er :)



Sv: Tack så mycket :)



Vi funderade mellan en City Cross eller Ozone city (båda Emmaljunga, Ozone cityn är ganska lik BeYou'n med två små svängbara hjul fram). Valde bort Ozone City'n efter att ha träffat en tjej på stan med just en sådan som jag frågade vad hon tyckte om den. Perfekt på sommaren, värdelös på vintern tyckte hon. Vi har en hel del snö, så när vintern kom och hon inte tog sig någonstans med den så köpte hon en annan modell att ha som vintervagn!



Samma sak sa de även på Barnens hus, de sålde nästan inga vagnar med små svängbara fram, då det är kämpigt i mycket snö. Det är väl förstås väldigt olika beroende på vart i landet man bor :) Vi är supernöjda med City Cross'en och skulle även med facit i hand absolut ha köpt just den. Astrid kom i december, så vi har hunnit vara ute på många snöiga promenader, och jag tror/har fått höra att vi har en mycket smidig vagn för alla väder och årstider. Den är ju väldigt lätt att lyfta också, och blir ganska liten som ihopfälld :)



Har faktiskt två kompisar som köpt likadana vagnar efter att de provkört citycrossen ;) Men precis som de sa på Babyland, åk runt och kolla litegrann så ni inte förhastar er och väljer "fel" :)

2011-06-29 @ 09:21:08
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Martina

Hej Vickan!!

Välkommen till vagndjungeln!!! Jag blir tokig på alla olika sorter, den ena är bra till det och den andra är bra till nåt annat. Det bästa tipset jag kan ge är att försöka få luftpumpade hjul. Det blir den bästa åkkomforten för bebisen. Inte stötigt och guppigt. Sen tycker jag det känns bra att ha barnet vänt mot sig så länge det går, alltså även när sittdelen används. Vi har använt mjuklift å tycker det har varit kanon!!

Nu för tiden finns det även vagnar som man kan koppla på bilbarnstolen, vilket kan vara väldigt praktiskt ibland t ex om man bara ska in å handla å bebisen sover, eller om man ska ta en kortare tur på stan eller så. Har inte haft det men det verkar toppen, babyskyddet är enormt otympligt att gå å kånka på.



Hoppas allt är bra annars!! Hör av er om ni är i krokarna. Vi tänder gärna grillen!!! Kram

2011-06-30 @ 23:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0