Mammagenen...

... är aktiv. Min mamma är nämligen väldigt huslig och ofta i full fart, gärna sent på kvällarna. Den genen har jag definitivt fått. (Eller också är det uppväxtmiljön som påverkat mig). Just nu är det full fart i köket här i allafall! Bröd- och tårtbak samt förberedelser inför morgondagens lunchbjudning. Mannen har fått order att hålla sig i soffan framför TVn så jag får vara i fred :-)



Var bara tvungen att smaka trots innehållet av rått ägg. Man ska visst undvika det när man har bebbe i magen, men kladdkakesmet går ju bara inte låta bli - och svenska ägg brukar väl vara OK.

Övriga ingredienser:

Mascarpone med smält choklad...


... hallon...


... och grädde. Jag älskar  grädde! Är inte så mycket för alltför söta saker och socker, men grädde, särskilt blandat med bär - MUMS!

(Köpte Garants frysta hallon för första gången. De var jättefina! Annars brukar frysta hallon mest bestå av hallon i bitar, men i detta paketet var det inte ett enda trasigt hallon!)

Mer om kvällens kreationer kommer senare. Nu ska jag tillbaka till köket!


Kommentarer
Postat av: Jen



God Morgon!

Kul att du gillar Garants Hallon (vi säljer ju de på Hemköp, hehe) gillar heller inte när man köper frysta hallon, som är mer hallonsmulor än hela hallon... :P



Aldrig sett Glee?! Åh, då har du missat nåt! Tycker det är ett rikigt härligt program och man blir oftast på galtt humör efteråt. Men det är blandat med drama, "en story" och sen då det som är själva det som gör det till en annorlunda serie - att de sjunger låtar då och då. Varje avsnitt har ofatst nåt slags "tema" som de då sjunger sånger kring. Och jag som kommer från en musikalisk familj, gillar programmet. Det är lite som en musikal, fast som en serie då som är i flera avsnitt. Du får köpa DVD-boxen och sitta och kolla! Perfekt sen när du är mammaledig! Mycket sång och härligt som kommer få dej på gott humör! :D

Vad hittar ni på idag?

kram*

2011-06-26 @ 08:14:26
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Stina

Gulligt förkläde!

2012-05-27 @ 20:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0