Många godsaker!

Gäster idag! Fina familjen som vi träffat genom kyrkan. Längesedan vi hade besök. Tycker det är så roligt att fixa och dona i köket. Mycket roligare om man får bjuda än att bara laga till mig och mannen. Och så är det ju så trevligt med härliga människor att umgås med!

Idag blev det inspiration från BufféBröd-Martin och Tränings-Anna (klicka på länkarna för recepten). Västerbottenpaj med grönt, surdegsbröd med äpple och valnötter och maffig choklad- och jordgubbstårta!


Västerbottenpaj med grönt. Jag gjorde dock pajdeg med smör, kesella och blandade mjöler (dinkel, vete och graham). Lite nyttigare och lite godare. Fick göra lite mer än dubbel sats för att det skulle räcka till en långpanna. Blev jättegott!


Gjorde en sallad med färsk spenat, rädisor, melon och valnötter. Kändes somrigt och fullt med vitaminer :-) Ringlade en vinägrett över också (olivolja, vatten, vit balsamvinäger samt salt och peppar).

Efterrätten blev Annas goda kladdkaketårta.


Grädde med hallon som mellanlager.


Ofärdig tårta


Färdig, halväten tårta. Väldigt god och väldigt mastig tårta. Blev en hel del över. Den tar jag med till jobbet. Min erfarenhet säger att den då går åt i ett huj! Bättre än att jag måste äta upp resten själv.


Mätt och glad efter all god mat. Satt i soffan och beundrade de fantastiskt fina blommorna vi fick från våra gäster.


Jag ÄLSKAR blommor! Särskilt såna här fina midsommarblomster gör mig glad! Har dåligt med vaser, men en glasburk från IKEA funkar ju utmärkt!

What a party! Måste ha gäster oftare. Någon som vill komma?

Nu börjar en ny jobbvecka där jag bara jobbar måndag, onsdag och torsdag. Sedan väntar 4 härliga semesterveckor. Efter det blir det 3 veckor jobb till och sedan minst 6 månaders mammaledighet. Låter trevligt tycker jag :-)

Kram på er alla därute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0