Middagstips

Frysen var nästan tom så i fredags passade jag på att göra storkok för att ha som matlådor till jobbet. Och vad passar inte bättre än lasagne! Bara att plocka ur frysen och ta med till jobbet. Man behöver inte koka pasta, ris el. dylikt utan lasagnen har ju allt! Det blev en vegetarisk variant den här gången. 

Min lasagne bestod av tomatsås med krossade tomater, vitlök, lök, tomatpuré och kryddor samt gröna linser. Tomatsåsen varvade jag sedan med lasagneplattor, skivad mozarellaost, ugnsstekta aubergineskivor och basilika. På toppen öste jag på riven permesanost. Istället för ostsås hällde jag ca 2 dl mjölk längs med kanterna, alltså inte uppepå tomatsåsen!



Fick stå i ugnen på 200 grader i ca 30 min och blev då så här fin!



Skönt att ha goda matlådor i frysen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0