namnsdagspresent


Idag kom min kollega med en namnsdagspresent till mig från hennes dotter. Tänk vad glad man kan bli av barns fina presenter. Det är jag som är på bilden!

Till kvällen blir det banankaka. Vi hade några halvsvarta bananer som var tvunget att göras något med och banankaka är ju alltid gott. Får bli min namnsdagspresent till mig själv :-)

Man vispar 2 dl socker och 2 ägg pösigt (jag tog bara 2 dl socker). Häller sedan i 100 g smält lite avsvalnat smör och 1 dl filmjölk. Blanda 3 dl vetemjöl, 1 tsk bikarbonat, 1 tsk bakpulver och 1 tsk vaniljsocker och rör ner i smeten. Ha sist i 1 dl hackade mandlar el. hasselnötter och 2 medelstora mosade bananer (jag tog 3 st). Häll i smord och bröad form och grädda i 200 grader på nedersta falsen 50-60 min.

Gott att servera med en hallonsås. Ta valfritt mycket hallon (tinade om de är frusna). Mixa dem och häll i lite vatten och smaksätt med florsocker. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0