Pilates

Har provat ytterligare ett pass på nya gymet. Pilates. Första gången jag körde pilates överhuvudtaget.

Hemsidans beskrivning av passet: 
"I pilates kombineras styrka och rörlighet med fokus på koncentration, balans, andning och avslappning. Bygger upp styrkan i hela kroppen med stor vikt på kärnmuskulaturen (mage och rygg). Kroppskontroll uppnås genom att vi arbetar lugnt och med precision."

Ja, och core-musklerna fick jobba minsann, däremot inte så många andra muskler... Lite grann rumpa och baksida lår kanske. Jag hade väldig träningsvärk i magen sedan EasyLine-passet i måndags så jag var tvungen att fuska lite i slutet av de jobbigaste magövningarna.

Passet hölls i den lilla salen. Mysbelysning, levande ljus och alla deltagare på var sin matta.

Jag tycker som regel bättre om mer fysiskt krävande pass, men just idag var det här perfekt för mig! Var ganska seg och trött, så de lugna övningarna och mysbelysningen kändes helt rätt idag och mage och rygg fick sig faktiskt en omgång. 

Betyg: VG (för att det passade så bra just idag).

I morgon blir det Balettakademin och Street/Jazz så då blir det garanterat mer action!



De lilamarkerade passen är de jag provat hittils. Har snart gått igenom allihopa :-) Hade tänkt att prova på alla sorter. Danspassen ska bli spännande att testa. Sedan är det också Crossfit, Yoga, gympa och cykel kvar att spana in!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0