Smakutlåtande

Just det, smakutlåtandet av pizzan. Den var jättegod! Jag brukar gilla djupfrysta pizzor, de känns inte så slemmiga och feta som köpta ofta kan göra och ofta är de i en lite mer lagom storlek.

Rikligt med fyllning, lagom med ost och doftar gott av vitlök och kryddor. Ofta tycker jag det är lite för lite krydda på frysta pizzor och den här gången strösslade jag över lite extra chili från min chilikvarn, men pizzan var ganska smakrik i sig.


Dr Oetker beskriver ju sin pizza som frasig på utsidan och lätt och luftig på insidan och det stämmer faktiskt vad det gäller degen.

Till det hela gjorde jag en simpel vitkålssallad. Den blir bäst om man först skållar vitkålen tills den blir mjuk (någon minut). Dressingen är en vanlig vinägrett med min nya favorit ljus balsamvinäger och olivolja. Salt, peppar, citronpeppar och en liten nypa socker. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0