Vardagskväll



Ett simpelt bålpass på 30 min idag. Samt gång tur och retur från jobbet. Efter träning hem och baka ut degen som stått i kylen sen i morse. In i duschen och sen in med bullarna i ugnen medan en ordentlig kroppsmorning gjordes och på med myskläderna. Så är bullarna klara och en härlig kvällsmat kan avnjutas!


Magen smörjs med mandelolja.

Det blev nog sista bålpasset för mig. Börjar kännas lite konstigt i magen av alla magövningar. Man ska ju vara lite försiktig att träna raka magmusklerna under graviditeten eftersom de kan läka ihop sämre efter förlossning vad jag förstått. Dessutom är det inte så mycket vits med att träna dem heller. Märkte även att det börjar kännas lite märkligt att göra ryggövningar där man ligger på mage. Idag var första gången jag märkt att den typen av övning inte känns helt bra. Att jag börjar förstå att jag har en unge i magen och hur det måste kännas för henne/honom gjorde det hela mer obehagligt. Nej bye, bye bålpass!


Det förstår man väl att man inte kan ligga på en sån här mage! Längtar dock efter en lite mer tydlig gravidmage så att alla andra på gymmet också förstår att jag är gravid så de slipper undra varför jag inte alltid gör som alla andra eller fuskar på vissa övningar. För det vet vi ju alla att det är hemskt viktigt att vara bäst av alla på passen! :-)




Kommentarer
Postat av: Elsa o Lasse

Va kul!!!! Då blir det fler barnbarn i Brämhult

2011-03-16 @ 16:32:48
Postat av: Viktoria

Jajamensan! Vi fyller på med fler barnbarn så mamma och pappa inte behöver sitta sysslolösa som pensionärer!

2011-03-16 @ 22:09:15
URL: http://nevertoolate.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0