Leverpastej!

Idag var vi hos barnmorskan. Jag, mannen och lilla superman. Fick lyssna på det lilla hjärtat för första gången och oj vad det slår. Dubbelt så snabbt som mitt! Sedan mätte barnmorskan livmodern och tog blodtrycket.

De stack mig i fingret också för att kolla blod- och sockervärdet. Sockret var helt normalt, men blodvärdet var alldeles för lågt. Som erfaren blodgivare vet jag att jag ofta rör mig i underkant av normalt, men nu låg det lite under. Jag har ju numer en inneboende som också vill ta del av allt mitt goda. Fick ett nummer till Karolinska där de erbjuder gravida med lägre Hb än 115 att komma och få en spruta istället för att käka järntabletter. Det låter ju bra. Ska försöka få tag på dem i morgon.

Men tills dess kör jag lite extra järnrik kost. Idag blev det minsann leverpastejmackor med tomat och persilja!



Och så blir det nog en samarin på det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0