Vichykväll


Var på härlig infokväll om Vichy igår på Summit. Tycker det är trevligt med såna där träffar. Kvällen startade med en väldigt fin buffé med sallader, kyckling, klyftpotatis, lax, vin m.m. Men vin blev det ju inte för mig så klart. Temat för kvällen var Vichys Capital Soleil-serie. Först lite nyttig repetition om solens strålar och verkan på huden och sedan info om produkterna. Och så fick vi en rejäl goodiebag! Så nu klarar jag sommaren :-)



Använder själv inte Vichys vanliga produkter så jätteofta även om jag tycker de är bra. Men kan inte använda någon annan solprodukt än deras solkräm för ansiktet. Alla andra solkrämer jag provat till ansiktet känns feta, kladdiga och täpper till, men Vichy funkar utmärkt!



Deras Aftersun SOS balm är också toppen. Svalkar verkligen. En del som provat den har haft den även på vanliga brännsår från ex platttången och märkt skillnad. Någon berättade också att den använts på deras barn med vattenkoppor och att det hjälpte mot klåda. En bra-att-ha-hemma-produkt!

Nytt för i år var bland annat deras Sololja i sprayflaska. Bra för torrisar och om man skulle vilja vara lite extra blank och skimmrande på stranden...



Snart kommer det ett bra erbjudande på Vichy hos oss på Hjärtat. Så håll ögonen öppna!




Kommentarer
Postat av: Victoria

Tackar! Du med får jag säga då! ;)

2011-05-04 @ 19:44:57
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: Viktoria

:-)

2011-05-04 @ 23:13:43
URL: http://nevertoolate.webblogg.se/
Postat av: Emma

...och det allra BÄSTA solskyddet för små barn - det sade de väl också? :-) Utan parabener med för den delen!

2011-05-04 @ 23:18:51
Postat av: Viktoria

Ja Emma, så klart att de nämnde det!

2011-05-05 @ 21:21:24
URL: http://nevertoolate.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0