Babywork


Åh så efterlängtat!

Mitt gym Må Bättre ska nu introducera mamma-baby-gympa! Precis det jag har längtat efter! Nu har jag ju fryst mitt kort till sista oktober, men ska höra med dem om det inte går att tina upp det lite tidigare. De brukar vara flexibla så jag håller tummarna.

Mina dagliga promenader är jättehärliga, men jag saknar lite mer aktiv träning. Det är skönt ett tag, men sedan blir man bara slö i kroppen och rastlös av att sitta i soffan hela dagarna. Ja, jag kör ju mina bäckenbottenövningar och lätt coreträning, men vore kul att träffa andra mammor och bäbisar och få lite mer inspiration på övningar. Känner mig faktiskt rätt återställd - även magen känns som att den har dragit ihop sig fint. Igår körde jag förutom min vanliga coreträning även lite plankan också. Kändes bra. Jag är dock lite försiktig innan efterkontrollen hos barnmorskan eftersom jag inte vill göra något som jag kanske får ångra senare. Men då verkar ju Babywork Må Bättre toppenbra!


Lillen gillar också sitt gym där det finns massor av saker i roliga färger att titta på. Ofta ligger han och sprattlar med armar och ben i vad som synes helt okontrollerade rörelser. Jättekul att titta på :-)

Babywork på Må Bättre innebär detta enl Må Bättres hemsida:

Programmet är säkert och anpassat för den nyblivna mamman, efter den påfrestning som kroppen blivit utsatt för både under en graviditet och vid förlossning.

Syftet är att du framförallt skall få kontakt med dina muskler igen, stärka dem men också få en start för att komma i form igen och bli peppad att komma igång.
I programmet ingår kondition, styrka (stabilitetsövningar) plus magträning.


Under träningspasset läggs fokus på att:
•  Få kontakt med och stärka de inre magmusklerna
•  Stärka bäckenbottenmuskulaturen
•  Förebygga värk i rygg, axlar, nacke (som kan vara vanligt hos nyblivna mammor som ammar och bär mycket)
•  Förbättra kroppshållningen
•  Skapa mer energi till vardagens göremål
•  Främja avslappning och god sömn

Bebisen:
•  För att med verka ska bebisen ej lärt sig gå
•  Deltar på eller bredvid din yogamatta
•  Används aldrig som vikt i någon övning
•  Får lite massage av dig på slutet av passet som är mycket uppskattat av barnet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0