Test - Kelda Exotic Sauce


Ja, då har jag äntligen kommit iväg och testat den där såsen från Kelda. Jag valde Tikka Masala då jag gillar indiska smaker. Egentligen ska jag hålla igen med kryddig mat nu tänkte jag då lillen har ont i magen och jag vill försöka underlätta för honom, men men...


Som jag nämnt tidigar så är jag inte så mycket för halvfabrikat utan lagar hellre maten från grunden. Men det är ändå alltid kul att testa nytt. Särskilt när man får göra det gratis :-)

Jag stekte kycklingfile och fyllde på med små morotsstavar samt paprika. (Kan ju inte äte en gryta utan grönsaker i). Sedan hällde jag på såsen och kokade upp. Jag tyckte att såsen var lite tjock så jag spädde ut med lite vatten.



Enligt innehållsförteckningen så ska det inte vara så mycket konstigheter, förutom modifierad stärkels och de där extrakten. Jag tyckte ändå att den smakade lite halvfabrikat (kanske var just den där stärkelsen?) samt att den var lite för söt för min smak. Men visst, vill man ha en snabblagad TikkaMasala så är det helt OK. Det står att den är mild i smaken, men jag tyckte ändå att den hade lite sting i sig, så där lite lagom. Jag åt grytan tillsammans med ris och Turkisk yoghurt (som jag äter till allt). Yoghurten höjde rätten några snäpp faktiskt!



Kommentarer
Postat av: jen

Jag fick den där såsen gratis, fast den gröna thai green curry, men jag gav den till min jobbarkompis istället, för tror inte jag eller min mage skulle gilla sånt där, hehe ;)



SVAR:

Ja, de där pannkakorna va TOPPEN-GODA! =)

Hör dock inte till vardagsmaten då min mage inte gillar sånt med mjöl i och blev ju ganska så mätt efter de där hehe, men gott va det! =D



Har ni det bra med lilla bebben?

kram!

2011-10-29 @ 19:22:58
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: jen

Jo, jag med, det va också bara därför jag "köpte" den ;)



Okej, skönt att höra! =)

Jo, kan tänka mej det.

Man vet ju heller inte alls allt om hur han är som person, vad han reagerar på extra mkt också sådär kanske än? Men ammar du nu?

2011-10-30 @ 09:09:39
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Hanna

Vilket bra tips, kan ju vara en smart grej att ha hemma om det blir stressigt med matlagningen :)



Sv: Snart är det du som vaknar med en liten rackarunge som sover på din rumpa ;)

2011-10-30 @ 19:31:51
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0