Veckans träning v 24


Skön träningsvecka! Kul att känna att löpningen går framåt. Följer mitt träningsschema och vid varje pass känns det som om jag kunnat springa längre vilket gör att jag längtar till nästa pass :-)

Måste säga att jag blivit betydligt piggare och gladare sen jag tog upp löpningen! Styrketräning i all ära, men att få komma ut i friska luften, svettas och mata kroppen med syre är något speciellt!

Ett litet orosmoln är dock att jag började få lite känning i vänstra knät. Inte så farligt och bättre nu. Men jag snackade med gympersonalen och ska försöka köra iaf ett benpass i veckan samt tänka på fotisättningen.

Veckans träning blev så här tillslut:

Måndag: 60 min promenad + 30 bål
Tisdag: 60 min promenad + löpning 10x3 min + plankan 2x1 min
Onsdag: 45 min gym axlar/triceps/biceps/rygg/lite bröst + 30 + 30 min promenad
Torsdag: 40 min promenad
Fredag: löpning 30 min
Lördag: 60 min gym (ben/axlar/bröst/rygg)
Söndag: löpning 20+10 min + stabilitet

Vid dagens löptur flydde jag hällregnet och gömde mig inne på löpbandet istället! Babymys och löpning - finns det något bättre sätt att starta dagen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0