Graviditetssymtom

Nu har även jag fått graviditetssymtom. Halsbränna och toanödig. Idag har jag sprungit minst 10 gånger på toa, varav 3 gånger under mitt 60 minuter långa gym-pass! Någon ligger och sparkar på min urinblåsa :-) Halsbrännan brukar vara värst på kvällen när jag ligger ner. Har inhandlat Samarin som jag tänkte prova ikväll. Får se om det gör någon skillnad.



Ibland kittlas det i magen. Väldigt märklig känsla. Lite läskigt att det faktiskt är någon därinne. Nu är vi inne i vecka 21. Läste på DN idag om ett barn som föddes för tidigt i just vecka 21 och verkar klara sig bra. Här är ytterligare ett fall för några år sedan. Vet att det är väldigt ovanligt att så tidigt födda överlever, men härligt att höra att det finns fall. Skönt också för mig att veckorna går och allt går som det ska. För varje vecka som passerar växer barnet sig starkare och risken för att något skulle gå på tok minskar.

Jag är väldigt tacksam för att jag har mått så bra som jag gjort. Inget illamående och inte heller speciellt tröttare än vanligt. Det är bara att njuta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0