Bästa bärsjalen?

Babyshoppingen slutar inte med en barnvagn. Jag skulle gärna vilja ha en bärsjal också. Ser så mysigt ut att kunna bära runt ungen i en sån. Ni som är mammor och läser här, har ni testat någon bärsjal? Någon ni kan rekomendera? Den ska vara säker och bekväm för barnet så klart. Men viktigt är också att den ska vara ergonomisk och skön för mamman samt lätt att använda. Några tips?


Här en Tricot-Slen från Babylonia. Ser jätteskön ut.


En ringsjal från syttochgjort.se - Verkar enkel att använda.


Kommentarer
Postat av: Stina

Vill bara tipsa om denna sida om du inte redan hittat dit: http://www.sjalbarn.se/



Ha en fortsatt skön semester =) Kram!

2011-07-10 @ 22:44:47
Postat av: Amelie

Hej Vickan! Trevlig blogg du har :-)

Jag har en ringsjal som vi provade två gånger, kändes inte alls bra, Max kändes sig nog instängd och jag var rädd att han inte skulle få luft. Jag har fått tag på en "vanlig" sjal den här gången, hoppas den fungerar bättre. Om du vill får du gärna låna ringsjalen och prova, du kanske har bättre tur.

2011-07-11 @ 06:53:50
Postat av: Viktoria

Tack Stina för tipset - jag hade redan hittat dit :-)



Jag har nu köpt en Easy Hug och tänkte komplettera med en långsjal. Ringsjal strök jag från listan eftersom det bara belastar en axel. Sedan får vi se om lilleman ens gillar ligga i sjal. Har i allafall övat här hemma med en docka :-)

2011-07-14 @ 10:18:57
URL: http://nevertoolate.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0