Ensam i gymet


Var helt ensam i gymet häromdagen och vågade mig då in dit de stora grabbarna brukar hålla till och pusta och stöna med sina hantlar. Hittade flera roliga övningar. Har alltid känt mig lite bortkommen på gym. Just för att man inte riktigt vet hur man ska göra alla övningar och man känner sig så uttittad i gymmet. Men efter att ha gått på en hel del Skivstångspass och Bodypump har jag fått många tips som har hjälpt mig våga mig in i gymmet. Just nu är det nästan bara det som funkar. I gymet kan jag anpassa träningen efter hur magen mår. De flesta övningar kan man också göra sittandes för att inte påfresta bäckenet.

 

Här är en jättebra triceps övning! Jag har träningsvärk idag vilket jag ser som ett gott tecken! Det betyder att jag kommit åt muskler jag inte annars gör. När man kör på gym fastnar man lätt i samma övningar. Men det kan vara bra att variera olika övningar för samma muskler. Nu när jag testat på det som finns i "grabbarnas revir" så ska jag nog våga mig in dit trots stönande grabs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0