Försökskanin

Nu ska jag till KS. Ska vara med i en studie av gravida med lågt Hb-värde. De ska jämföra två grupper där den ena får äta järntabletter två gånger dagligen och den andra får järnsprutor. Man blir lottad vilken grupp man hamnar i.

För att få vara med ska man ha ett Hb på mindre än 110 tror jag det var. Sist jag var hos barnmorskan låg jag på 102. Det är lågt. Nu har jag ju iof boostat med en massa järnrik mat, men tror inte jag har hunnit öka på mitt Hb-värde något nämnvärt. Jag hoppas på att få vara med i studien och att jag hamnar i gruppen som får sprutor.

Återkommer med mer info i kväll!



Kommentarer
Postat av: Victoria

Sv: Ja, det tycker jag att du ska prova! Om du gillar mannagrynsgröt kommer du garanterat gilla det... ;)

2011-05-30 @ 09:12:44
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0