Veckans träning


Av förståeliga skäl blir det naturligtvis inte så mycket träning nu. Men lite smått ska jag börja röra på mig så att kroppen fungerar igen. Det kommer framförallt bli en annan typ av träning.

Först och främst vill jag komma ut i friska luften och ta små promenader. Den lite tråkiga men ack så VIKTIGA bäckenbottenträningen är prioriterad samt coremusklerna som just nu ägnas lite extra tanke åt i vardagliga situationer för att börja stabilisera upp min lätt ihopsäckade hållning :-) Jag tränar också coremusklerna genom att stå på alla fyra med rak rygg och drar in nedre delen av magen och räknar till 10. Upprepas 10 gånger med en liten vila emellan. Känns ordentligt och verkar effektivt.

Orsak till att jag för träningsdagbok är för att strukturera upp min träning och sätta egna mål. (Sedan kanske det kan inspirera någon annan också.)

Måndag: Vila
Tisdag: Vila
Onsdag: ca 20 min promenad (lugnt).
Torsdag: 30 min lugn promenad med barnvagn + bäckenbottenträning och lite lätt coreövning
Fredag: 60 min promenad med barnvagn + bäckenbottenträning
Lördag: 90 min promenad med barnvagn + bäckenbottenträning + core
Söndag: 60 min promenad med barnvagn + bäckenbottenträning + core

Kan tillägga att all övrig tid på dagen spenderas vid amningsstationerna i soffan och sängen :-)


Kommentarer
Postat av: Jennie

God Morgon! =)



Än en gång - kul att se dej, kul att du kom förbi! =)

Just nu, exakt om en vecka såhär dags, sitter jag (förhoppningsvis!) på planet påväg till NY! Lite overkligt än dock, hehe... :P

Lite scary att åka själv för första ggn! (Morfar åker med en annan flight) men det borde gå bra.



Jag tror nog att du kommer komma i bra form sen, ganska snabbt eftersom du tränade och va i bra form innan du blev gravid också! ;) Plus att ditt träningsupplägg ser ut precis så som jag själv skulle lagt upp det om det hade varit JAG! Dvs. det blir ju mkt promenader med barnvagnen varje dag + stabilitetsträningen där - jättebra! =)

2011-09-19 @ 07:27:35
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Jennie

...justdet! Såg du i Hemköps-tidningen denna vecka, att det finns en 50 kr-rabattkupong på blöjor!? ;)



KRAM*

2011-09-19 @ 07:33:39
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0