I egen säng


Skam den som ger sig - idag somnade lillen av sig självt! Med lite hjälp av mig :-)

När han var yngre kunde han somna utan problem med hjälp av nappen. Sen slutade han ta napp och ville hellre busa vid nattning.


Fram tills nu har jag alltid ammat till sömns el i vissa fall vagnen el selen och sedan lagt ner honom i sin säng. Det har fungerat så bra både för lillen och för mig att vi inte ville byta metod. Men nu äter lillen mer och mer vanlig mat och på kvällarna vill han inte riktigt somna. Han vill hellre busa och bita mig i tutten. Jag tänker inte sitta i timmar och natta så igår började fighten att somna i egen säng. Den matchen slutade 1-1 kan man säga. Jag tog tillslut upp lillen som fick somna i selen. Det var iallafall inte tutten :-)


På dagen kan man även busa i sängen :-)


Ikväll provade jag igen. Fick ta upp en gång och lugna och la sedan ner honom i sängen igen och då kom han till ro och somnade! Hurra tänkte jag - tills han vaknade till efter ngn minut och grinade. Efter att försökt lugna i sängen utan resultat fick han komma upp i famnen tills han blev lugn och sedan ner i sängen igen. Nu visste jag ju att han kunde. Nu ligger han där och snarkar så gott:-)

Det här får bli nya rutinen! Har som sagt funkat jättebra med att amma till sömns,men nu känns det som det är tid för ny rutin.

I påsk ska vi till mina föräldrar och då tänkte jag försöka få bort nattamningen också.

Idag kan vi även bocka av "falla ner från sängen och få bula i pannan" samt "välta ner juiceglaset på golvet" från listan :-o


God natt och sova så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0