Blåbärskaka

Blev inte så mycket påskfirande. Stockholm är verkligen öde helger som denna. Alla flyr stan och åker ut till landet. Ganska skönt och avkopplande ändå. Jobbade till kl. 16 och promenerade sedan hem i solen. Slocknade på soffan en liten stund. Skönt!

Har bakat en kaka iallafall! Till fikat på gudstjänsten i morgon. Det blev en blåbärskaka med limesmul. Jag använde mig av det här receptet från Baktokig. Min plåt är dock lite större än 25x35 så jag tog en och en halv sats förutom på smulet som bara blev en sats eftersom jag inte hade så mycket smör hemma.

Min kaka blev betydligt blåare än Baktokigs. En aningens stabbig också, men väldigt god! Hade i 2 limefrukter men tyckte nästan det kunde ha varit lite mer. Den här kakan kan jag absolut tänka mig att göra igen.






Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh vad kul att du gillade receptet, blir så himla glad av såna här inlägg!



Kram!

2011-04-24 @ 14:35:14
URL: http://baktokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0