Lycklig


Har haft en alldeles utomordentligt härlig första dag som mammaledig!

Upp tidigt för att hinna till rutinkontroll hos barnmorskan kl. 7:45 där jag fick sockerförbud pga lite högt socker. Får inte dricka juice till frukost längre, så gick och köpte en massa apelsiner och ska härmed pressa min egen juice istället :-)



Sedan iväg till gymet där jag fick till ett effektivt och skönt pass. Rygg, axlar, biceps, triceps samt baksida lår och så en skön dusch och bastu på det.

Lunch

Eftermiddagen spenderades åt en annan favorit, nämligen min symaskin. Sydde färdigt fodralen till min amningskudde.



På kvällen skulle jag till några vänner i Hässelby. Hade tänkt att ta tunnelbanan, men efter att ha suttit nästan hela dagen pirrade det i benen och hela jag liksom bara LÄNGTADE efter en cykeltur! Har aldrig cyklat dit tidigare så jag kollade trafiken.nu och en tur på 40 min på cykelväg skulle väl inte vara någon fara.

Ringde mannen först och rådfrågade (läs övertygade) om att det var en jättebra idé. Jag fick lova att ta det väldigt försiktigt samt att inte stanna längre än till kl. 21. Och det gick så bra så! 50 min tog det för mig från Solna till Hässelby Gård. Jag ÄLSKAR verkligen att cykla. Särskilt på ställen där man inte varit tidigare. Det har blivit alldeles för få långturer i år. Måste vara bästa sättet att upptäcka stan på. Det blev en riktigt skön tur! Kanske lite tokigt när man är två veckor före beräknad förlossning, men om jag är så här lycklig efter en så skön tur, så får ju bebisen också del av alla mina måbra hormoner. Eller hur!



Nu är jag hemma och så här glad och trött. Bara att hoppa i sängen!

I morgon kommer lönen och jag åker troligtvis till IKEA, eller också väljer jag att ligga i sängen hela dagen. På kvällen kommer mannen hem igen :-)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Precis! Mår du bra så mår bebisen bra! :) Jag var aktiv till slutet av graviditeten (var ute på en timmes lång och rask promenad 4 timmar innan vattnet gick!), och mådde så sjukt bra. Återhämtningen efter graviditet och förlossning gick som en dans, och under förlossningen fick jag t.o.m höra att "-Du måste ha hållit igång hela graviditeten så stark i kroppen som du är! Helt rätt, så borde alla göra för sin egen skull!"



Så cykla och promenera bäst du vill så länge det känns bra i kroppen :)

2011-08-26 @ 13:37:17
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Hej

Angående sockret och juice. Din egna juice innehåller jättemycket socker också. Det är själva apelsinerna som är söta (och goda). På det viset så kan t ex en större mängd frukt vara sötare än en kaka eller godis ibland. Ett råd är att välja mindre söta frukter när du köper juice (eller äter frukt) till exempel grapefrukt.



Kram



P

2011-08-30 @ 11:21:48
Postat av: Viktoria

Ja, brukar pressa en apelsin tillsammans med en grapefrukt. Det blir juice som räcker för 2-3 dagar. Jag dricker inte så mycket juice, men behöver lite grann på morgonen i alla fall.

Det var barnmorskan som sa att jag skulle pressa min egen juice. Kan tänka mig att köpt juice är mer koncentrerad och därmed innehåller mer socker... Men börjar fundera på en juicepress så man kan göra morotsjuice och annat gott!

2011-08-30 @ 12:04:25
URL: http://nevertoolate.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0