Test - Findus World Selection


Har provat Findus World Selection. (Blev utvald av Smartson). Det finns 3 olika smaker. Teriyaki Beef, Pasta al Salmone och Linguine ai Gamberetti.

Jag köper sällan färdigfrysta rätter, förutom djupfryst pizza då och då. Men ändå kul att prova något nytt.

 

Jag valde den med lax i. Hade inte så stora förväntningar faktiskt. Tycker bättre om att laga maten själv från grunden. I Findus World Selection är det dock inga konstiga tillsatsämnen och innehålls - och näringsdeklarationen var tydlig och bra.



Mest pasta och lite sås. Skulle önskat mer och större laxbitar och fullkornspasta. Tomaterna förgyllde rätten, men jag fick ändå krydda lite extra med peppar, chiliflakes och färsk basilika. Pastan som inte råkat ligga inbäddad i sås blev lite torr och seg - vilket jag tycker om, men det kanske inte alla som gör.

Ett stort plus är att förpackningen är helt i kartong. Den är enkel att skölja ur och kan gå rätt till återvinningen!


För lite fibrer och protein för min smak. Men man kan komplettera med en knäckemacka med ägg om man vill och ett äpple till efterrätt, vilket man kan behöva göra ändå, för det var inte någon jätteportion.

Ibland kan det ju vara enkelt att köpa färdigt och bara värma i micron och det smakade rätt OK ändå. Men denna typ av rätt är ändå så lätt att fixa till själv och då smakar det godare samt att man får ett bättre näringsinnehåll genom fullkornspasta, mer lax och mer grönsaker. Kommer nog inte köpa igen.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Har också testat den! ;)

2011-06-28 @ 20:34:21
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Vad tyckte du?

2011-06-28 @ 20:59:55
URL: http://nevertoolate.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0