Träningstid


Så glad att vi fått en liten som gillar att sova! Han gick och la sig runt kl. 23 igår, ville sedan ha mat kl. 4 och därefter vid 8 då jag också gick upp och åt frukost. Sedan somnade vi om och gick upp igen kl. 10 :-)

Mannen jobbar hemma denna veckan och idag passade jag på att gå på ett Bodypump-pass med härliga SannaSOLMåBättre. Första pumpen sen bebben. Såå skönt, men jag kommer garanterat ha träningsvärk de närmsta dagarna!

Lillen fick mat och la sig för att sova innan jag gick så att mannen skulle få jobba ostört medan jag var och tränade. Tydligen hade lillen lite andra planer och ville istället testa mannens pappatalanger genom att inte sova samt en rejäl ryggbajs!


Dagens skörd av bajsiga kläder

När jag kom hem fick han lite mat igen och har nu sovit sen kl. 14.30 och sover fortfarande. Så att jag skulle få äta och duscha i lugn och ro. Det gäller att uppfostra de små liven till sin fördel :-)


God sömn med handen i vädret

Pappa klarade förövrigt lillens test galant!


Kommentarer
Postat av: jen

Härligt med första träningspasset kan jag tänka mej! :)

Men träningsvärk är ju skön värk, hehe ;) Hellre det än nån annan typ av värk, tycker jag!

Såg på "Supernanny" imorse eller när det va och herregud! Om jag nånsin får barn asså.. fattar inte hur de där föräldrarna tänker egentligen??!! (antagligen inte alls, hehe!) de gör bla samma fel som jag ser dagligen från kassan! dvs belönar fel beteende!! Ex: de låter sina barn hålla i nåt som de ska köpa åt dom. Sen när de kommer till kassan och ska betala, så SKRIIIIIIIIIIKER barnet högre än en brandvarnare + gråter när mamman försöker ta varan från barnet så att jag kan scanna den! och så säger de alltid till mej: "kan du scanna den här snabbt bara så han/hon kan få den igen!"

och så ger de den tillbaka och barnet blir tyst...

Asså fattar de inte att de förstärker fel beteende? Barnet tror ju då att bara han/hon gallskriker och gråter så får han/hon det han/hon vill ha!!!

Det värsta är ju att jag inte kan säga nåt, eftersom man lägger sej ju inte i hur andra uppfostrar sina barn... (tyvärr ibland!) å andra sidan vill jag ju inte att nån skulle lägga sej i om det va mitt barn såklart, men jaa...

Lova mej att du iNTE gör så!! :P

2011-11-17 @ 19:59:32
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0