Första promenaden


Så skönt att vara hemma i sitt eget hem och ha denna lilla guldklimp att mysa med. Spenderar mycket tid på att bara sitta och observera, mysa och amma denna lilla goding! Så häftigt att lära känna en helt ny människa från hans första andetag! Det slog mig att från och med nu så kommer det ske en massa saker som kommer att rubriceras "första gången" :-)

Idag var t ex första gången jag fick erfara att det är en liten kille jag byter blöja på. Jag hann dock flytta på mig från strålen som verkade vara riktad just till mig :-)


En busgrabb?

Idag behövde jag dock sträcka på benen och passade på att ta en promenad till Apoteket. Lilleman fick stanna hemma med pappa som var lite orolig först, men det gick så bra så. Väldigt skönt att få komma ut i friska luften och röra sig lite efter 4 dagar inomhus och nästintill totalt stillasittande. Fortfarande lite ont i baken och går säkert som en anka, men vad gör väl det :-)

Själv lyxade jag till det med en sushi till lunch (sen sådan eftersom frukosten intogs runt kl. ett...) från Sushi Bar Taiyoo som ligger här i huset. Har saknat sushi under graviditeten så det satt fint!


La till ett knäckebröd med kokt ägg och majonnäs för att öka mättnadskänslan.



Kommentarer
Postat av: catja

STORT Grattis till underverket. Kram på er!

2011-09-14 @ 21:37:50
Postat av: Anna

STORT GRTTIS till din söte lillkille! :)



Jag åt också sushi på BB. Sjukhusmaten är sådär..



Ha det så mysigt!

KRAM

2011-09-15 @ 06:09:47
URL: http://www.trendotraning.se
Postat av: Hanna

Busiga killen! :) Skönt att komma ut och röra lite på sig, sådär kände jag också direkt efter men hade så ont i ryggen att det var en omöjlighet att ta sig ut. Kan säga att det var en efterlängtad promenad som togs några dagar efter att vi kommit hem :)



Sv: Förstår det, datorn känns ju inte alls särskilt viktig eller lockande när man har en liten going att mysa med! :) Ja, ni har massor att se fram emot..Första leendet var en hit! :)

2011-09-15 @ 11:13:54
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Charlotte Stiernspetz

Hej Viktoria!

Stort grattis igen från mig och min man till er lilla son. Han är ju så underbart söt! Längtar efter att få träffa er=). Härligt att se att ni alla mår bra!

Ha det bäst och Gud välsigne er!

Kram Joakim och Charlotte

2011-09-15 @ 20:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0