Veckans träning v. 16

Nu är vi tillbaka, föräldrarna har åkt hem och vardagen är här på riktigt. Så också gymbesöken. Trots att jag längtat tillbaka var det ändå lite trögt att komma dit.

Första gympasset höll bara i 20 min eftersom lillen vaknade och det inte fanns någon barnpassning. Men jag hann ändå med lite ben och rumpa, i form av ffa utfall, som satte sig som en liten svag träningsvärk dagen efter. Utfall är en toppenövning som kan varieras mycket och aktiverar flera muskler samtidigt. Gör man de ganska raskt får man även upp flåset. Bra när man har ont om tid!

Efter "uppvärmingen" på fredag slog jag på dubbelpass på lördagen. Core + box, så nu är vi igång! Inga blåmärken efter gårdagens box pga att vi använde de stora mitsarna. Att de är typ 4 gånger så tunga och jag blev ihopparad med en 2 m. lång man gjorde att boxpassets tyngsta del bestod i att hålla mitsarna. Bra för axlarna där!

Så här blev träningsveckan tillslut:

Måndag: Vila
Tisdag: 60 min promenad
Onsdag: 45 min promenad (mamma och pappa åkte hem)
Torsdag: 30 min promenad
Fredag: 30 min promenad + 20 min gym (ben/rumpa)
Lördag: 30 min Core-pass + 60 min box
Söndag: Vila

Hoppas ni andra haft en bra vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0