Karius och Baktus...


... vill vi ju hålla på avstånd. Idag har jag själv varit hos tandläkaren. Hör och häpna, men jag tycker faktiskt det är lite roligt att gå till tandläkaren. Har nog alltid tyckt det. Nu är det speciellt trevligt då min tandläkare Annette Göransson och hennes tandsköterska är så otroligt trevliga!

Fick beröm för att jag sköter mina tänder bra. Hade dock ett litet litet hål i en av hörntänderna som de fixade till. Jag tar aldrig bedövning nu för tiden. Kom ihåg att jag gjorde det någon gång när jag var liten och smärtan av sprutan är värre än själva borrningen. Annette är dessutom så fantastisk att det knappt känns ändå!

Lillen var med förstås och skötte sig alldeles utmärkt! Han fick ligga på golvet i sin lift. Där låg han och pratade med sig själv. När han tröttnade tog sköterskan upp honom och gosade lite.


Så här trevligt är det i väntrummet. Alltid färska blommor.


Smile

Lillen är ännu lite för liten för att undersökas av tandläkaren, men för att fira att lillen fått sin första tand har jag nu införskaffat en liten tandborste! Men vi har inte börjat borsta tänderna än. Han fick den mest för att ha att bita i. (Tips från en mamma på öppna förskolan.) Den här tandborsten har ju dessutom en sida som är lite extra god att bita i! Köpt på Apotek Hjärtat förstås!


Först lite skeptisk.


Smaka ena sidan...


... och sedan andra sidan!

(Ursäkta de suddiga bilderna, men inte det lättaste att i dåligt ljus fota en bebis i rörelse.)


Sedan satt det äntligen fint med årets första (men inte sista) semla till kaffet!

Om ni igår tog hand om era hjärtan och nära och kära på Alla Hjärtans dag, så kan ni ju idag tänka lite extra på era tänder. Så mycket värt att sköta dem ordentligt. Dyrt och jobbigt att fixa till dem sen. Efter mjölktänderna så kommer det ju faktiskt inga nya.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag gillar också att gå till tandläkaren! Dock har jag inte varit på alldeles för länge nu..Samlar mod och pengar ;) Tycker att det är riktigt bra med tandpengarna staten satt in :)



Sv: Jag hör också hört det, att hjärtat växer, och jag tror det är så sant :)

2012-02-16 @ 18:23:12
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0