Veckans träning v.22


Kan sammanfatta detta som en bra träningsvecka. Lillen skötte sig fint och sov när jag var på gymmet och svärmor satt barnvakt när jag var ute och sprang.

Måste också ge en stor eloge till alla maratonlöpare. Imponerande! Träffade på flera stycken på tunnelbanan efteråt. De såg inte ut att vara smärtfria om man säger så :-) För något år sedan blev jag väldigt inspirerad efter att ha stått och hejat på (i ett då strålande solsken). Men vid närmare eftertanke tror jag inte att maraton är något för mig. Alltid kul att heja på dock. Förutom i väder som gårdagens regnrusk.

Veckans träning såg ut så här:

Måndag: 30 min promenad + 60 min gym (axlar/triceps/lite rygg och mage)
Tisdag: 60 min lugn promenad + löpning (10 + 10 min)
Onsdag: 30 min promenad + 40 min gym (ben/mage)
Torsdag: vila
Fredag: löpning (20 min)
Lördag: 60 gym axlar/biceps/bröst
Söndag: löpning (15 + 10 min) + plankan (3 x 1min)



Söndagens löpning blev inomhus. Vädret var iof rätt OK, men jag hade redan tvättat av skorna och ställt in mig på att springa inne på löpbandet, så det fick bli så. Funkade rätt bra det också! Passade även på att göra några plankor och stretcha ordentligt också. Skönt!

Nästa vecka blir förhoppningsvis något liknande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0