Lek och lär


Lillen växer och blir alltmer krävande, men också så mycket roligare. Kärleken bara växer för varje dag! Nu far han runt här på golven och utforskar allt. Men ibland är han lite klängig. Vi använder fortfarande selen då och då. Så bra. Speciellt vid såna tillfällen när han är lite trött och grinig och bara vill klänga, men man liksom har lite annat man behöver fixa med här hemma som att baka bröd eller gå ner till tvättstugan. Även bra att ha med när man är ute och går och han inte vill sitta i vagnen. Skönast är att bära på magen, men om man är hemma och vill greja är det smidigast att ha honom på ryggen. Då har man händerna fria. Dessutom trivs han så bra i selen och somnar nästan alltid där.


Trots att han sitter säkert vill han ändå hålla i sig. Kanske någon trygghetsgrej. Ibland kliar han mig gott i nacken också:-) - eller drar mig i håret...


För det mesta går det även bra att sitta själv och leka. Gåvagnen har vi ärvt från kusinen. Just nu är den jättekul att sitta och pilla på. Balansen att gå själv är inte riktigt där än. Och sen har vi den nya favoriten - ett plåtburkslock. Mycket populärt kan jag meddela! 


Måttbandet är också en stor favorit. Vem har sagt att man behöver köpa dyra leksaker? Det behövs verkligen inte! (Största favoriten är dock sladdar, men det räknar jag inte som leksak. Tyvärr älsklingen).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0