Pass nr 2


Fick bli ett eftermiddagspass idag då det var då jag fick barnvakt. Föredrar egentligen förmiddagen, men man får ta vad man får :-)

Idag kändes benen inte alls lika lätta till en början. Träningsvärk ffa i insida lår och ljumskar från söndagens jogginpass. Men efter uppvärmning och en liten stunds jogg blev det betydligt lättare. De inplanerade 2 minuters gång mitt i passet inföll EFTER den branta backen idag (till skillnad från före vid förra passet) vilket tyder på att hastigheten var aningens högre idag.

Jag följer det här programmet. Tänkte att det vore bra med ett träningsprogram. Dels för att jag ska nå mitt mål (10 km inom en timme) och dels för att inte skada mig eller så. Känns som ett bra upplägg och egentligen tycker jag mig inte behöva de där 2 minuters gång mitt i, men bestämt mig för att följa programmet. Senare kanske det blir tvärtom - att jag känner att jag inte orkar springa det jag ska...



Väl hemma var det rätt in i vardagen igen. Lillen skulle matas och jag behövde också något i magen. Bilden togs därför någon timme efter hemkomst. Kan garantera att färgen i ansiktet var betydligt rödare tidigare :-)

Löpning måste vara en av de bästa träningsformerna, iaf på sommaren. Det enda som behövs är egentligen ett par riktigt bra skor och sköna strumpor. Frisk luft, vårkänslor och endorfiner som gör att det spritter i hela kroppen får man på köpet!


Kommentarer
Postat av: Karin Z

Vad härligt! Måste fråga var du köpte träningsskor? Jag är också på jakt men kan inte bestämma mig för var jag ska börja leta...tas tacksamt emot tips!

Ha en fin dag!

Kram Karin

2012-05-30 @ 07:51:21
Postat av: Hanna

Jag håller med dig till 110%, löpning är den ultimata sommarmotionen! :) Ska spara programmet till nästa vår, då ska här springas :)



Sv: Det jag har känt med att beställa är att det med största sannolikhet lär bli ett evigt skickande och bytande fram och tillbaka, ville helst hitta i butik då jag kunde prova ordentligt innan köp..Och med ett par tror jag faktiskt jag ska klara mig, hoppas på en varm sommar ;)



2012-06-01 @ 09:24:49
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0