Träning med magen


Och här kommer en liten magbild till.


Inne i v. 36 nu och mår oförskämt bra faktistk! Jodå jag tränar fortfarande. Cyklar till jobbet och gymet ca 3 gånger i veckan. Inga smärtor varken i bäckenet eller någon annanstans. Kör ändå bara sittande övningar i gymet för att inte belasta i onödan. Lägger inte heller på mer vikter utan försöker mest behålla så mycket av det jag har. 

Fokus ligger främst på rygg, bröst, axlar, biceps och triceps och så lite inflikande av fram och baksida lår.

Häromdagen råkade jag dock ta lite tyngre vikter än vanligt när jag körde axlar. Någon hade lagt tillbaka vikterna på fel plats. Jag tyckte att det kändes lite tungt och började undra vad som hänt. Men körde på ändå. Efteråt kollade jag vad som stod på vikten och det var ett kg mer än jag brukar.

Så skönt att kunna träna och känna att musklerna finns kvar där. Om man inte räknar magmusklerna då, för de är det nog inte så mycket med just nu :-) (Vid graviditet går främre magmusklerna isär och mans ska undvika vanliga sit-ups).

Ingen stretching heller för min del för att skydda lederna. Vid graviditet utsöndrar man nämligen hormonet relaxin som mjukar upp lederna och vad jag förstått ska man vara sparsam med stretcingen då.


Kommentarer
Postat av: Emma

Åååh! Du är så duktig! :-) Jag är glad över att jag börjar få IHOP de där elaka magmusklerna igen (efter tre år) i höst blir det äntligen träningskort igen! :-)

Hoppas att ni mår bra!

kram//E

2011-08-11 @ 12:21:50
Postat av: Viktoria

Hej! Jodå vi mår så bra så. Vi har ju gymet rätt över gatan så det är lätt att gå dit och träna. Dessutom tillång dit mellan kl 05-24. För mig är det avkoppling med ett gympass och framförallt stunden i bastun efteråt!



Lycka till med träningen i höst och hoppas att ni mår bra hela familjen!

2011-08-11 @ 20:02:03
URL: http://nevertoolate.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0