Easy Line 45

Yes, då har jag testat det omtalade Easy Line-passet. 45-minuterspasset.

Easy Line är som en typ av cirkelträning fast med gymmaskiner. Däremot är det inga vikter, bara luftmotstånd så det blir inte så tungt. Varannan övning är utan maskin, typ benböj, upphopp, rygglyft etc, beroende på vad instruktören är på för humör :-) Eftersom det bara är luftmotstånd i maskinerna är det mer fokus på intensitet istället för styrka. Däremot hade instruktören idag lagt in väldigt mycket benstyrka och tryckte på lite extra vid maskinerna så det blev tyngre.

Man kör varje station i 45 sekunder och sedan några sekunders byte. 2 varv.


Så här ser det ut ungefär. Denna bild är dock tagen från ett annat gym. Pelaren i mitten är en lampa. När den är grön är det bara att köra. När den slår om till rött är det dags att byta station.

Det här passet gillade jag! Väldigt intensivt och svettigt. Körde igenom hela kroppen effektivt! Kände ändå att jag behövde komplettera med lite extra styrka i gymet efteråt. I jämförelse med Friskis cirkelgymspass så vinner nog Friskis eftersom jag tyckte om att man där kunde ändra motståndet.

Betyg: VG+



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0